Retete pentru copii peste 4 ani

Retete pentru copii cu varsta de 4 ani, 5 ani sau mai mari, concepute pe baza unor ingrediente sanatoase, potrivite cu nevoile de crestere ale copiilor. Aici veti regasi retete culinare care presupun gatirea mancarii, dar si sugestii pentru preparearea alimentelor fara a fi alterate termic.


Risotto cu ghimbir

Rissoto cu ghimbir constituie o garnitura delicioasa alaturi de o friptura. Orezul in combinatie cu ghimbirul si parmezanul este o solutie ideala pentru un pranz delicios sau o cina rapida.

Proprietatile ghimbirului sunt deja cunoscute: stimularea poftei de mancare, in ameliorarea simptomelor de raceala si gripa, pentru eliminarea starii de greata. 

Radacina de ghimbir este bogata in potasiu, zinc, calciu, cupru şi magneziu, vitaminele B6, C şi D.

Vinul din reteta poate fi eliminat daca pregatesti reteta pentru copii mici.

Sos cremos de busuioc

Sosul cremos de busuioc se poate folosi in supe, cu pui, peste sau in salate. Desi contine busuioc, la fel ca si sosul pesto, aceasta reteta nu contine usturoi.

Acest sos este gustos in combinatie cu diverse salate sau cu peste, dar este recomandat copiilor care au peste 2 ani fiindca soia si branza tofu au potential alergen.

Busuiocul este o sursa buna de uleiuri esentiale si constituie un bun ingredient care ajuta sistemul respirator.

Salata de morcov si chimen

Salata de morcov si chimen reprezinta o sursa buna de betacaroten pentru micuti. Chimenul are un gust aromat iar restul ingredientelor ii confera prospetime. Chiar daca baza salatei este morcovul, reteta contine si patrunjel, mustar Dijon si lamaie.

Daca nu ai introdus in meniul diversificat un aliment din lista de ingrediente, il poti elimina din reteta sau inlocui cu alt ingredient acceptat de bebelus.

Salata asiatica de ciuperci

Salata asiatica de ciuperci reprezinta un meniu sofisticat, dar care merita incercat daca vrei sa alegi ceva inedit in materie culinara.

Gustul este exceptional si toate ingredientele ii confera acestei salate arome diferite. In plus, este satioasa si are un continut nutritiv bogat.

Salata de sfecla rosie nuci macris si sos de curry

Salata de sfecla rosie, nuci, macris si sos de curry reprezinta un meniu usor, nutritiv, ideal si pentru persoanele care doresc sa se mentina in forma.

Sfecla rosie contribuie la metabolism si la procesul de producere a celulelor rosii. Desi are beneficii extraordinare pentru sanatate, trebuie oferita cu precautie bebelusilor, fiindca are un continut ridicat de oxalati. De preferat este sa fie oferita bebelusilor mai mari de 1 an si in cantitati moderate.

Salata asiatica de creveti

Salata asiatica de creveti reprezinta un meniu sofiscat, care incanta atat simtul gustativ, dar si vizual. Nu dai rateu daca iti inviti musafirii la o portie de salata asiatica de creveti. Datorita faptului ca sunt bogati in proteine, dar nu contin grasimi saturate, sunt foarte sanatosi si recomandati in orice dieta echilibrata si sanatoasa.

Reteta este mai complexa dar merita tot efortul. Sunt multe condimente care contribuie la gustul special si daca vreti sa incercati ceva deosebit, atunci nu ezitati sa alegeti reteta.

Salata Waldorf cu orez salbatic si pui

Salata Waldorf cu orez salbatic si pui constituie un meniu satios, delicios si recomandat chiar si mamicilor care isi doresc sa se mentina in forma. Are un gust excelent chiar si atunci cand este rece, contine ingrediente nutritive si bogate in proteine si acizi grasi sanatosi si este potrivita si pentru micii mofturosi. Are diferite arome care se combina perfect: dulcele boabelor de struguri si al marului, sucul de lamaie si piperul adauga un plus de aroma iar mustarul si mierea sunt elementele perfecte pentru un dressing delicios.

Salata de quinoa

Salata de quinoa reprezinta un meniu light, bogat in nutrienti care e binevenit in zilele de vara.

Boabele de quinoa se gasesc proteine mai usor de digerat decat cele din carne. Boabele de quinoa sunt bogate in vitaminele A, C, D, E, K si vitamine din grupa B-urilor. In plus, sunt o sursa buna de fier, calciu, crom, cupru, fluor, iod, magneziu, potasiu, seleniu, zinc. Datorita vitaminelor si mineralelor, quinoa stimuleaza sistemul imunitar.

Salata calda de cartofi cu linte si capere

Salata calda de cartofi cu linte si capere reprezinta un mod excelent de a incepe masa. Este o reteta usoara, cu un gust aromat si se pregateste intr-un timp scurt. 

Salata poate fi servita la pranz, inainte de meniul principal, desi de cele mai multe ori este suficienta, pentru ca atat lintea cat si cartofii ii confera satietatea. Este bogata in proteine si vitamine, asa ca este potrivita mai ales pentru meniul copiilor.

Salata de rucola cu seminte de dovleac si capsuni

Salata de rucola cu seminte de dovleac, capsuni si sos de lamaie reprezinta un aperitiv luxuriant atat prin paleta coloristica, dar mai ales datorita aromei.

Reteta aceasta de salata te va surprinde. Are un gust exceptional, este bogata in vitamine si minerale, este satioasa si combina ingrediente diverse si aromate.

Institutii educationale

Ultima carte online

Alfabetul in imagini - carduri pentru decupat

Alfabetul in imagini - carduri pentru decupat Ajuta-ti copilul sa învete alfabetul cu ajutorul imaginilor, decupând c...

DESCARCA

Aboneaza-te la newsletterul nostru